Dankuly Csaba



Látomások

(részlet)


Angyal

Gyerekek, a gyerek az

enyém! Piff-paff. Gyere.

Kézen fogom és hátunkban

az ellenséges banda

bamba tekintetével

(és tekintélyével!) kilépünk...

Az lett volna várható,

és persze szép (ebben

az év- és napszakban

tényleg), ha ragyog

a nap. De a természet

fentről letojta

az egész gyönyörű

szitut. Épp amikor

megverekedtem érte!

Jaj, apu, leszartak.

Hogy? Ne félj, kicsim, csak egy...

egy angyal vagy

afféle repült el fölöttünk.

Szaros angyal... vagy afféle...

Nem, kicsikém, az nem

neked szólt, a bácsikat

célozta meg odabenn.

De ők okosan elrejtőztek,

nem úgy, mint mi.

Így is lehet látni, angyalom


Kívánság

Felállt a szomszédasztaltól

és gyorsan bement

a vécére (a WC melletti

asztalnál ülök, hogy ha

gyorsan mennem kell) a

legszebbik. Elképzelem,

hogy letolja

a nadrágját, aztán le

a bugyiját, és fellélegezve leül.

Hm, csak egy vékony

fal választ el tőle.

Ha átlátnék rajta.

Ha áthatolhatnék rajta.

Kemény.

De vajon belemenne?

Hang nem jön ki


Kiválasztás

Kijelöltem a területet, és leültem

a közepére. Ez volt a fix pont, ahonnan

végre zavartalanul fixírozhattam a

külső eseményeket. Lereagálhatták,

hogy ott nem szabad átmenni, úgyhogy

távolságtartóan elkerülték

a megjelölt helyet. Zajlott minden pontosan

a terv szerint, csak egy idő után

egyre távolabbinak tűnt, mintha

kirekesztettek volna


Ittlét

TILOS SIETNI!

Kézen fogva haladtunk

egyik sétánytól a másikig,

normális tempóban, mint akik

figyelmeztetés nélkül is tisztában

vannak a hely előírásaival. A térfigyelő

kamerák megnyugtattak, hogy itt nem

lesznek balhék; vagy ha mégis,

szempillantás alatt lekapják

a rendbontókat. Szinte mindegyik

fán ott virított a felhívás,

foszforeszkáló színekben, hogy az

éjszakai látogatók se tévesszék

szem elől ittlétük célját


Megvilágosodás

Ahogy egyre közelebb kerültünk

kitűzött célunkhoz, világossá vált,

hogy valami nem stimmel.

Az ismeretlenre számítottunk,

ehelyett minden elviselhetetlenül,

sőt kínzóan ismerősbe ment

át. Szembe kellett néznünk

a ténnyel: tkp. körbejárunk. A

legtapasztaltabbikunk felvetette,

hogy menjünk tovább, hisz

csak így juthatunk túl a kritikusponton, ahogy

korábban is

most is

megadatott megtapasztalnunk


Igézet

Doodynak


Az ikertestvérem azt mondta, nyugi,

majd én elmegyek helyetted. (Már többször

átvertük a jófejeket e helyettesítéssel!)

Nekem közben randim volt

a „csajommal”. Senki nem jött

rá semmire, olyan jól csináltuk

Az ikertestvéremnek azt mondtam, nyugi,

majd én elmegyek helyetted. (Már többször

átvertük a jófejeket e helyettesítéssel!)

Neki közben randija volt

a „csajommal”. Senki nem jött

rá semmire, olyan jól csináltuk


Megszállottság

Hallottam, ahogy

aláereszkedik. Azt

hittem, rámszáll.

De csak felkavart

por szállt meg.

Aztán megindult

felém, vagy nekem

tűnt úgy, mert nem

mertem megfordulni

és szembenézni –

dermedten álltam

és számoltam

és számoltam

és számoltam

és számoltam

és számoltam

az egyre erősödő

lépteket, vagy ami

nekem úgy tűnt



Nincsenek megjegyzések: